8ogi9d6x2f Alice Software Torrents http://alicesoftwaretorrents.blogspot.com/
English (United Kingdom) Lithuanian Russian (CIS)

Šiandienos atspindžių paieškos Šventos miške

    Paskutinysis vasaros mėnuo, pirmosios mintys apie jos pabaigą ir begalinis jaunatviškas noras prasmingai praleisti likusias atostogų dienas. Tokią situaciją pažinome ir kartu išgyvenome Sirvėtos regioninio parko gamtos mokykloje saulėtomis rugpjūčio mėnesio 12-13 dienomis. Penktadienio rytą į Šventos kaimo dvarvietę sugužėjo virš 30 įvairaus amžiaus vaikų, lankančių Dienos centrus.

 

    Juos lydintys vadovai nuteikė puikiam laikui kartu jau antrąjį kartą organizuojamoje stovykloje, tik šįkart kitu pavadinimu ir su nauja programa – „Rytojus šiandienos miške“. Neformaliojo vaikų švietimo projekto „Gamta ir krašto paveldas – amžini atradimai sau“ pagrindiniai organizatoriai ir dalyviai – Švenčionių Visų Šventųjų parapijos VDC „Liepsnelė“. Tądien sulaukta ir svečių iš Ignalinos Švč. Mergelės Marijos gimimo parapijos „Carito“ vaikų dienos centro „Eldoradas“.

    Atvykę į Šventos kaimą, vaikai iš Ignalinos Dienos centro, turėjo puikią galimybę susipažinti su Sirvėtos regioniniame parke esančiu Mitologiniu taku, virtualiai pakeliauti po visą saugomą parko teritoriją ir pažaisti įvairius žaidimus. Tuo tarpu Dienos centro „Liepsnelė“ vaikai jau ne pirmą kartą lankydamiesi Mitologiniame take, Liepų pavėsinėje, buvusios Šventos dvarvietės teritorijoje, aktyviai dalyvavo organizuotose orientacinėse varžybose. Abi vaikų grupės turėjo daug galimybių ne tik geriau pažinti teritoriją, bet ir savotiškai nusikelti į įsivaizduojamą rytojų.

Koks bus rytojus šiandienos miške? Kaip atrodys miškas po daugybės metų ir kas jame tada gyvens? Į tokius ir panašius klausimus vaikai atsakinėjo visos veiklos, organizuotos stovykloje, metu. Ir būtent penktadienio popietę, visi smagiai nusiteikę leidomės į Šventos mišką ateities paieškoms. Pėsčiųjų taku eidami iki Ilgio ežero, vaikai patys kūrė ateities skruzdėlyną, diskutavo, kaip atrodys skruzdėlės po daugelio metų ir spėliojo, kur jos galėtų gyventi po daugelio metų. Vaikai taip pat susipažino su take pažymėtais gamtos objektais, domėjosi apie miško įvairovę. Poilsio laiką taip pat išnaudojo prasmingai – susipažino su įvairiomis patarlėmis apie mišką. O pasiekę žygio tikslą – Ilgio ežero pakrantę ir stovyklavietę, visi vaišinosi žolelių arbata iš gamtos. Didesnėje miško erdvėje žaidė įvairius žaidimus ir mokėsi paprastomis sąlygomis apskaičiuoti lazdyno lapo plotą.

    Grįžę iš žygio miško takais ir takeliais, įgavę papildomų žinių apie gamtą ir pasisėmę idėjų, vaikai patys kūrė ateities mišką. Ugdytiniai, pasiskirstę komandomis, savo išmonę atskleidė iš plastilino kurdami įvairius ateities miško objektus. Bendras darbas, galutinis rezultatas ypatingai džiugino vadovus. Vaikai atskleidė savo meninius sugebėjimus ir itin draugiškai dirbo komandoje. Po apdovanojimų ir prizų įteikimo visų laukė savarankiškas poilsis gamtos mokykloje ir prie jos. Laisvą laiką projekto dalyviai išnaudojo įvairiai: vieni ėjo pasivaikščioti po Šventos kaimą, kiti būriavosi tarpusavyje ir draugiškai bendravo. Ne paslaptis, kad vaikams laisvų valandų be veiklos taip pat ypatingai reikia, kaip ir su aktyvia veikla. Taip vaikai auga, mokosi savarankiškumo, lavina bendravimo įgūdžius. Ir ką išmoksta arba pažįsta papildomai – tai dalis jų ateities. Galimybė kurti ateities mišką, tai kartu ir šansas kuri dalelę savo ateities. O patirti įspūdžiai ir vykdant aktyvią veiklą, ir tiesiog ilsintis, nuspalvina bene kiekvieno vaiko kasdienybę įvairiomis spalvomis bei visapusiškai džiugina renginio organizatorius.